نتیجه تصویری برای درمان درد زانو با این غذاها

 

درمان دردها و التهابات زانو ، به هر دلیل که باشد، درمان دشواری است و به‌خصوص داروهای تجویز شده برای فایق آمدن بر آرتروز ، کوفتگی یا آسیب‌دیدگی همراه با عوارض جانبی سنگینی هستند که می‌توانند حتی آسیب زننده‌تر از آن درد اصلی باشند.

برای رهایی از این عوارض جانبی رژیم غذایی یکی از بهترین راه‌هاست. خیلی‌ها باور نمی‌کنند که رژیم غذایی به‌خصوص در دردهایی که منشا التهابی دارند، کارامدترین شیوه برای تسکین درد است. اما این موضوع حقیقت دارد. اگر باور ندارید، این چند ماده غذایی را مصرف کنید تا بهتان ثابت شود که استفاده مستمر از این غذاها تا چه حدی نیازتان را به داروهای مسکنی چون استامینوفن که عامل اصلی نارسایی کبدی در جهان است، کاهش می‌دهد.


.
✅ هویج
.
در این زمینه اولین غذایی که بهش اشاره شده، هویج است. خوردن هویج برای تسکین درد زانو در واقع یک درمان باستانی چینی است. این کار به این دلیل است که سبزیجات نارنجی مالامال از بتاکاروتن و #ویتامین A هستندکه هر دو ترکیب ضد التهابی قدرتمند دارند.

راز لذت بردن از حداکثر قدرت هویج، خوردن آنها به صورت پخته است. اما اگر از هویج پخته شده متنفرید، خوردن آنها به صورت خام نیز بد نیست. هر روز دو وعده هویج را امتحان کنید تا درد زانویتان کاهش یابد.
.
✅ زردچوبه
.
دوستداران کاری، خوشحال شوید! شما در حال انجام کاری شگفت‌انگیز در حق زانوهای خود هستید. کاری حاوی #زردچوبه است و زردچوبه چیزی به نام کورکومین دارد که به دلیل توانایی ضد التهابی قرن‌هاست که در گیاهان دارویی استفاده می‌شود. خوردن مقدار زیادی از آن می‌تواند در وهله اول خطر ابتلا به درد مفاصل را کاهش دهد و تاثیری مشابه ایبوپروفن دارد.
.
✅ سرکه سیب
.
سرکه سیب از دو راه تاثیر می‌گذارد. هم از طریق نوشیدن و هم استفاده به صورت موضعی می‌توانید از درد زانوی خود خلاص شوید. در زمان نوشیدن (۲ قاشق غذاخوری در روز) سرکه سیب سمومی را که تمایل به ایجاد التهاب دارند در زانو حل می‌کند. همین تاثیر زمانی که سرکه سیب را با روغن زیتون مخلوط کرده و زانویتان را با آن به مدت یک هفته ماساژ دهید، نیز، قابل حصول است.
 

 

منبع: اینستاگرام